Samodzielne obliczanie zapotrzebowania na kalorie

tape-403595_1920

Samodzielne obliczanie dziennego zapotrzebowania na kalorie nie jest trudne. Zaleca się je każdemu, kto chce kontrolować wagę. Wystarczy za pomocą specjalnego wzoru obliczyć w prosty sposób własne, indywidualne zapotrzebowanie na kalorie. Najpierw obliczamy przemianę materii. Wzór dla kobiet to: 665 + (9,6 x masa ciała) + (1,8 x wzrost) – (4,7 x wiek). Masę ciała podajemy w kilogramach, wzrost w centymetrach, a wiek w latach. Dla mężczyzn wzór wygląda następująco: 66 + (13,7 x masa ciała) + (5 x wzrost) – (6,8 x wiek). Wynik należy jeszcze pomnożyć przez współczynnik aktywności. Wynosi on 1,2 dla osób w ogóle nie uprawiających sportu, 1,4 dla osób sporadycznie uprawiających sport, 1,6 dla osób trenujących regularnie oraz 1,7 dla tych, którzy nie odpuszczają treningu niemal żadnego dnia. Spożywanie liczby kalorii, którą wskaże nam wynik sprawi, że nie będzie dla nas problemem utrzymanie naszej obecnej wagi. Jeśli chcemy schudnąć musimy spożywać o kilkaset (około 250) kalorii dziennie mniej.