Wciąganie brzucha – asana

sport-1260817_1920

Gdy chodzi o kwestię dbania o mięśnie brzucha, najpopularniejszym ćwiczeniem, obecnym w wielu systemach gimnastycznych, są tak zwane brzuszki, czyli spinanie tułowia poprzez unoszenie go z pozycji leżącej do takiej zbliżonej do siadu. Joga nie rezygnuje z napinania przednich mięśni tułowia poprzez leżenie na plecach z oderwanymi od podłogi łopatkami, ale jednocześnie proponuje inne ćwiczenie, które skutecznie wzmocni brzuch, a także pomoże usprawnić zachodzące w jego wnętrzu procesy biologiczne. Asana o której mowa polega na umiejętnym wciąganiu brzucha, wykonywanym podczas takiego stania, gdy tułów jest pochylony do przodu, a wyprostowane ręce opierają się o kolana. Ćwiczenie polega na nabieraniu głębokiego wdechu, któremu towarzyszy właśnie maksymalne wciągnięcie brzucha. W tej pozycji należy zatrzymać się na kilka sekund, a następnie wypuścić powietrze, przywracając jednocześnie pozycję wyjściową brzucha. Regularna praktyka tej asany gwarantuje nie tylko wyszczuplenie talii, ale też poprawienie pracy licznych narządów wewnętrznych, choćby poprzez poprawienie ukrwienia brzucha.